Děkuji vám, že jste si otevřeli tyto stránky, které vás jistě nebudou nudit. Tato sekce se věnuje především filmu, mé největší lásce (bez komentářů, prosím!). Film jsem začal skutečně milovat až ve chvíli, kdy jsem poznal, že není jen přihlouplou zábavou, a že jeho hlavním smyslem není diváka pobavit. Tedy někdy před pěti lety (dnes: 2002).

A co tedy pro mě film představuje? Je to dialog mezi tvůrcem a recipientem audiovizuálních vjemů (rozuměj divákem). Ovšem před oněmi pěti lety jsem jej bral jako pouhý autorův monolog, který je konečný, definitivní. Až po dlouhé době a mnoha zhlédnutých snímcích jsem poznal, že ke sledování a chápání filmového díla je zapotřebí dvou a jejich médiem je právě onen nekonečný tok 24 snímků za sekundu.

Nejsem si jist, zdali budou mé texty o jednotlivých dílech odpovídat nějaké objektivní skutečnosti, ale berte to, prosím, tak, že to píše druhý účastník dialogu. Tímto vás vyzívám, zapojte se do dialogu s námi a posílejte nám připomínky a podněty. Jistě je zvážíme.

Jaké tedy jsou moje recenze - předně se většinou nezmiňují o příběhu, ale většinou půjde o sled asociací, které ve mně jednotlivé scény či snímek jako celek vyvolal. Pokud to v nich vy nenaleznete, chyba není na žádném z přijímačů, pouze jste vedli jiný dialog, než já. Budu velice rád, pokud vás mé texty zaujmou natolik, že se na ten který film podíváte, popřípadě jej zhlédnete podruhé (potřetí …) - to by byl důkaz, že jsem svou práci odvedl dobře.

Na závěr mi dovolte jen kratičkou poznámku týkající se jakéhokoli hodnocení. Tady jej určitě nenaleznete, tedy alespoň ne v recenzích mých. Mně se film buďto líbí velice, potom mi nečiní větší potíže o něm psát (pouze některé filmy mám natolik rád, že o nich musím moc dlouho přemýšlet, a dozvíte se o nich později), nebo se mi nelíbil zase až tak moc (většinou to řeším popsáním technických parametrů - práce s kamerou, střih). Existují i snímky, které prostě nemám rád, a pak se o nich ode mne nic nedozvíte, ale většinou se jedná o sci-fi ,a to je doména Andrewa.

Nebojte se, že byste nepoznali, které filmy mám rád a které ne, ještě jednou vítejte a nenechte se ničím zdržovat.