Oživlá noční můra

Resident Evil

Ten kdo zná herní předlohu, tuší o čem tento film bude. Asi nikdo by od takového filmu nečekal nějakou hlubší myšlenku nebo složitou zápletku. Je všeobecně známo, že udělat film na motivy hry (i obráceně) je věc velmi těžká a složitá. Protože to co skvěle funguje ve hře, tak ve filmu to není ono, a tak je na režisérovi jak se s tím popere. Zde se to povedlo dokonale. Tím myslím, že vznikl jednoduchý odpočinkový film, u kterého nechybí napětí a pár překvapivých dějových zvratů.

Hlavní postavy si ze začátku nic nepamatují a jsou postupně "sesbírány" speciálním komandem, které bylo vysláno do supertajného vývojového komplexu Umbrela corporation v Racoon City. Toto tajné zařízení se nachází hluboko pod zemí a jediná spojnice se světem je podzemní vlak, který vede do luxusní vily v níž se odehrává jedna z úvodních scén. Jak už jsem předeslal bylo vysláno komando, aby zjistilo, co se stalo. Cestou potkají i nějaké přeživší lidi, které vezmou sebou jako zajatce, protože je podezření,že se někdo z nich snažil vynést na černý trh vir, který tam byl tajně a nezákonně vyvíjen. Ovšem jak se dostávají hlouběji zjišťují, že se tam stalo něco opravdu hrozného a je potřeba, aby byli zajatci zbaveni pout a mohli bojovat se zombie.

Víc už vám neprozradím, protože byste přišli o momenty překvapení a neměli byste takový požitek jako já. Když pomineme, že námětem je hra Resident Evil, tak vám zcela jistě bude připomínat i známou počítačovou hru Half-life, která má podobný námět.

Výkony herců jsou uspokojivé, i když zdaleka nejsou dokonalé. Jednotlivé postavy jsou realisticky zahrány a drží se svých charakterových vlastností do poslední chvíle (dechu). Největší pochvalu si zasluhují představitelé zombies, kteří hráli své nemrtvé svěřence velmi dobře. Jestli si umíte představit zombíka, tak máte i přesnou představu o nemrtvých kreaturkách "prohánějících" se po komplexu. Pomalé pohyby, divně skroucená těla a velký hlad, to jsou ty správné znaky, podle kterých poznáte, že váš soused asi není úplně v pořádku. K efektům není co dodat. Trocha hezké počítačové animace, profesionálně pojaté akční scény (Tvůrci si ale nemohli odpustit záběr zpoza letící kulky a la Matrix.), které vás nenechají odpočinout (je to přece akční film, ne? :-).

Nejlepší (nejděsivější) na celém filmu je, že máte pocit, že se to opravdu může někde stát. Trochu vás to nutí se zamyslet nad tím, v jakém světě žijeme a čeho všeho jsou lidé schopni. Dovedete si představit, že se jednoho dne probudíte a na černém trhu bude ke koupi biologická zbraň v podobě viru, který z lidí udělá skoro nesmrtelné zombies, nebo něco podobného… Kdo z vás může s jistotou říci, že nějaká země ve svých tajných laboratořích nemá něco podobného? Na závěr už jen můžu dodat, že se mi Resident Evil moc líbil a doporučil bych ho i vám.

originální název Resident Evil
režie Paul W. S. Anderson
délka100 min