Starověký Matrix?

Král Škorpión

Tak teď jsem na rozpacích, protože nevím, jak mám začít. Fantasy film Král Škorpión se vám bude líbit podle toho, co od něj budete očekávat. Já osobně jsem čekal něco trochu jiného a film se mi proto zas tolik nelíbil, ale na druhou stranu musím uznat, že zde máme akční dílko plné skvělých efektů a hudby.

Upozornění: Jestliže čekáte nějakou hlubší myšlenku a nějaké poselství, tak jděte hledat někam jinam. Toto je film odpočinkový a la Hollywood a jako takový ho budu i recenzovat.

Příběh je jednoduchý a nese se v duchu klasické fantasy, což určitě není na škodu a fandy tohoto žánru jistě potěší. Před 5000 lety žil nejlepší a nejrychlejší bojovník ze všech, jmenoval se Memnon. Tenhle týpek měl jeden sen, chtěl ovládnout celý známý svět a k tomu mu pomáhala jeho vědma Cassandra, která uměla předpovídat budoucnost. Tato vlastnost se ukázala jako klíčová, protože brzy si Memnon podrobil většinu národů. Poslední zbytky národů vytvořily alianci svobodných a vymyslely plán, jak se zbavit nenáviděného tyrana a jak dostat zpět své země. K tomu jim měl dopomoci nájemný vrah Mathyus se svým bratrem (Boby SixKiller ze seriálu Odpadlík) a přítelem, který snad ani neměl jméno. Všichni tři v noci přepadnou Memnonův tábor, ale jsou odhaleni a všichni kromě Mathyuse zabiti. Zde si budete klást otázku, jak je mohli objevit a přichystat na ně tak rychle past? Odpověď je jednoduchá, Cassandra (vědma) to předpověděla, a tak měl Memnon dostatek času se připravit na jejich příchod. Víc už vám neprozradím, snad jen, že když se Memnon chystá zabít bezbranného Mathyuse, tak ho vědma zadrží, protože prý dnes nejsou nakloněni bohové k takovéto vraždě a tím Mathyuse zachrání. V průběhu filmu se dočkáte vysvětlení. Jestli vás zajímá, jak to vše dopadne, asi je vám jasné, že to bude jasný happyend, tak se na to podívejte.

Příběh máme za sebou a můžeme se vrhnout na zpracování. Od začátku do konce je Král Škorpión napěchovaný akčními scénami, které jsou skvěle provedené a dotažené téměř k dokonalosti. Souboje jsou rychlé a drsné, vždyť Mathyus je ve skutečnosti wrestlingový zápasník The Rock, a tak vám musí být jasné, že už má mnoho zkušeností s bitkami. Při některých záběrech jsem se nemohl zbavit pocitu, že se tvůrci nechali inspirovat Matrixem, což pro takovýhle film není na škodu. Jen jednu výtku bych měl a tou je nepříliš velká realičnost. Já vím, je to fantasy, ale… Např. Mathyus spadne z věže (vysoká jako panelák) a jeho pád je zbržděn dřevěným balkonem a plachtou, načež dopadne na tvrdou kamennou zem pěkně na znak a nic se mu nestane, jen se otřepe a jde se dál. A toto není jediný případ, kdy Mathyus působí až nesmrtelně.

Hudba je kapitola sama pro sebe. Nečekejte nějaké harfy, či něco podobného, ale pěkně tvrdou rockovou hudbu, která je dosti svižná a skvěle dokresluje akční scény. Určitě by stálo za to, sehnat si někde soundtrack (jestli existuje).

Jestli máte rádi fantasy a rychlou akci, tak se vám Král Škorpión bude určitě líbit. A vy ostatní to můžete zkusit též.

originální název The Scorpion King
režie Chuck Russell